Trendar: Nostalgi Julen Gratis färganalys Vintips Spahotell att besöka Livsberättelser Kriminalserier Helikopterrånet - så ser de ut i verkligheten

Ica-Cindy lämnar reklamfilmerna – ska bli mamma

04 mar, 2021
Johanna Eriksson, som spelat Ica-Cindy i flera år, lämnar Icas reklamfilmer nu.
Anledningen: Hon ska bli mamma.
– Det är första barnet så det är otroligt spännande och man slänger sig ut i något som är både lite läskigt och väldigt roligt, säger hon till Aftonbladet.
För att spara den här artiklen måste du vara inloggadLogga in på ditt kontoellerSkapa ett konto
Annons
Hör Suzanne Reuter och Björn Kjellman om sina nya roller i Icas reklamfilmerBrand logo
Hör Suzanne Reuter och Björn Kjellman om sina nya roller i Icas reklamfilmer

Johanna Eriksson har spelat rollen som Cindy i Icas uppmärksammade reklamfilmer i sju år – 2014 fick hon rollen som har varit hennes sedan dess.

Men nu väljer hon att lämna reklamfilmerna bakom sig, och i den senaste Ica-reklamen får tittarna se hur Ica-Cindy inser att hon vill åka skidor och därför säger upp sig.

Nu ska Johanna Eriksson i stället fokusera på att bli mamma, då hon är höggravid med sitt första barn.

– Det känns väldigt bra. Det är första barnet så det är otroligt spännande och man slänger sig ut i något som är både lite läskigt och väldigt roligt, säger hon i en intervju med Aftonbladet.

Johanna Eriksson var redo att lämna Ica-Cindy bakom sig

Att hon blev gravid nu tajmar bra – skådespelaren kände sig redo att lämna rollen som Cindy i vilket fall.

– Det kändes som att det var rätt tid. Jag har gjort det i sju år, sedan 2014, och det är sjukt hur fort tiden har gått. Men det kändes som bra timing, dels med tanke på den paus det blir i och med föräldraskapet och sedan att bara få testa att vara mer flexibel för andra uppdrag, säger skådespelaren.

Annons

Johanna Eriksson, som också haft roller i Partaj på Kanal 5, menar att hennes stående uppdrag i reklamfilmerna har gjort att hon gått miste om andra jobb hon skulle ha velat ha. Att vara så förknippad med en viss rollfigur påverkar hur man uppfattas.

– Det blir så att man missar en del roller när man blir så förknippad med sin reklamkaraktär. Men det är något vi alla har varit medvetna om. Man har fått höra att ”du skulle passat svinbra till den här rollen, men...”. Då känner man ”fan också”, säger hon till Aftonbladet.

Annons