Ikea smyglanserar nya kollektionen Frekvens i Musikhjälpen
Årets upplaga av Musikhjälpen är igång och den här gången går den av stapeln i Västerås. Temat för insamlingen i år är Sex är inte ett vapen. Bidragen kommer att gå till både fysisk och psykisk vård för överlevare av sexuellt våld i krig och konflikter, rättsprocesser, utbildning, förebyggande arbete och till att skapa säkra platser i osäkra miljöer, enligt Sveriges Radio.
I skrivande stund har närmare 3 000 insamlingar startats och på Tradera finns många auktioner som man kan buda på till förmån för Musikhjälpen. En av dem ger dig även chansen att få tag på Ikeas kommande kollektion Frekvens – långt före alla andra.
Frekvens – en kollektion av Ikea och Teenage Engineering
Frekvens är en ljud- och ljuskollektion som tagits fram i ett samarbete mellan Ikea och det svenska teknikföretaget Teenage Engineering. Kollektionens fokus ligger på ljud och ljus som enkelt går att kombinera efter behov och den kommer innehålla en rad produkter som ska göra det enkelt att ordna en spontan fest.
– Vi ser framemot att introducera Frekvens till människor runtom i världen. Det är en lekfull kollektion som du enkelt kan skala upp eller ner för att passa dina behov, sa Michael Nikolic, Creative Leader för kollektionen, i samband med att samarbetet kring Frekvens offentliggjordes.
Ikea auktionerar nu ut delar av kollektionens stjärna, ett modulsystem med högtalare och lampor, till förmån för Musikhjälpen.
De tre produkterna som ingår i auktionen är en modulhögtalare, en modullampa och en fristående portabel högtalare. Produkterna finns inte till försäljning än och kollektionen beräknas inte lanseras på Ikea förrän i februari 2020.
Sugen på att lägga vantarna på Ikeanyheterna före alla andra? Se alla produkter och delta i budgivningen till förmån för Musikhjälpen här.
Läs mer:
Julen 2019 på Ikea är här – se nyheterna
Ikeas nya designchef: ”Jag är en person som älskar kreativitet”