Aerie låter vanliga kvinnor bli bikinimodeller
Glöm supermodellernas bikinifigurer – hetaste trenden i år är att skippa retuschen och låta kvinnor med alla typer av kroppsformer visa bikinimode. Vi har sett budgetkedjan Target göra det – och nu kommer en liknande kampanj från den amerikanska klädkedjan American Eagles badmodemärke Aerie.
Istället för att lansera en reklamkampanj med modeller som visar upp märkets nya bikiniserie Happy Swin satsar Aerie på en sociala medier-kampanj där deras kunder – helt vanliga kvinnor i olika åldrar och storlekar – får ladda upp bilder på sig själva i badkläderna under hashtaggen #AerieREAL. Bilderna ska vara helt oretuscherade och syftet är att visa upp den mångfald som ofta försvinner när modeföretag visar badmode.
Bäst av allt – för varje bild som laddas upp donerar företaget en dollar till National Eating Disorders Association, en organisation som jobbar mot ätstörningar.
Se några bilder ur kampanjen ”Love The Swim You’re In” här – och kika under hashtaggen #AerieREAL för att hitta fler.