Trendar: Se ''Femina Stylar'' Modetrender Plaggen från Nyhetsmorgon Shoppingredaktören tipsar Modeveckan Kontorskläder Höstkappor

Åhléns ifrågasätter modebranschens könsnormer i ny kampanj

21 sep, 2016
Just nu för Åhléns ljuset mot det snedvridna i att kläder är uppdelade efter manliga och kvinnliga normer. Och i kampanjen ser vi bland annat författaren Jens Lapidus.
För att spara den här artiklen måste du vara inloggadLogga in på ditt kontoellerSkapa ett konto
Annons
jens-lapidus-ahlens

Just nu lanserar Åhléns en kampanj där de ifrågasätter normer kring manligt och kvinnligt och varför traditionellt manlig klädsel förknippas med mer status och makt än traditionellt kvinnligt mode. Nu vill de inspirera människor att klä sig som de själva vill, fritt från begränsande könsnormer.

I kampanjen ser vi bland andra advokaten och författaren Jens Lapidus, artisterna Kajsa Grytt och Joy M’Batha samt fotbollsspelaren Jimmy Durmaz som alla fått klä sig i könsneutrala kläder.

Annons