Trendar: Se ''Femina Stylar'' Modetrender Plaggen från Nyhetsmorgon Shoppingredaktören tipsar Modeveckan Kontorskläder Höstkappor

Brandmannen är modell för Victoria's secret

18 feb, 2022
FotografInstagram.
Underklädesmärket Victoria's secret har gjort en helvändning efter sexismkritik, och använder sig nu av modeller med mångfald.
En av de som gör reklam för underkläderna är nu brandmannen Celilo Miles.
– Det är uppfriskande att veta att jag inte måste ändra vem jag är för att lyckas i den här världen, säger Celilo Miles till Vogue.
För att spara den här artiklen måste du vara inloggadLogga in på ditt kontoellerSkapa ett konto
Annons
Elsa Hosk - stilresan genom årenBrand logo
Elsa Hosk - stilresan genom åren

Länge var den amerikanska underklädeskedjan Victoria's secret en institution – deras långa, slanka modeller, ofta med stora bröst, kallades ”angels”, och den årliga modevisningen med spektakulära kreationer väckte alltid mycket uppmärksamhet. Men efter år av kritik rörande sexism och dåligt utbud av storlekar har märket nu gjort en helvändning, och valt att byta image för hela Victoria's secret. Istället för att bara visa inoljade supermodeller och anspela på sex så har de nu kampanjer med både modeller och människor som inte är modeller, och framförallt människor i olika form och storlekar.

Annons
Det här inlägget från Instagram går inte att visa just nu. (E01)

På Alla hjärtans dag hade de premiär för en ny kampanj, där modeller och stjärnor som Hailey Bieber och Shalom Harlow blandas med människor från olika typer av yrken och ställen i världen. En av de som är med i kampanjen är den kvinnliga brandmannen Celilo Miles från Idaho, som också försökt slå igenom som modell.

– Jag är tacksam över att vara en del av detta. Det är talande för mitt liv och utmaningarna jag gått igenom för att försöka slå igenom i den här industrin. Det är uppfriskande att veta att jag inte måste ändra vem jag är för att lyckas i den här världen, säger Miles till Vogue.

Annons
Det här inlägget från Instagram går inte att visa just nu. (E01)

Fick höra att hon skulle gå ner i vikt

Celilo uppmärksammades som potentiell modell redan vid 12 års ålder – men fick då höra att hon skulle gå ner i vikt.

– Jag var redan smal men fokus låg alltid på mina ”problem” med min kropp och att gå ner mer, så det var ingen bra start.

Det här inlägget från Instagram går inte att visa just nu. (E01)

Celilo Miles var en aktiv atlet under gymnasiet och bestämde sig för att bli brandman istället för att fokusera på modellyrket. Nu är hon glad att hon kan göra båda, utan att förändra sig själv.

– Det är underbart att kunna göra något utan att det spelar någon roll vilken storlek jag har eller var jag bor. Det handlar om personlighet och vad jag kan ta med till sammanhanget.

Inspireras direkt i din inkorg – anmäl dig till Feminas nyhetsbrev

Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten – det är helt gratis!

Annons