Då öppnar H&M:s nya butikskoncept Afound
ANNONS Stockholmsbutiken är belägen på en av Nordens mest vältrafikerade shoppingstråk mitt på Drottninggatan. Från en öppen och välkomnande entré i gatuplan leds kunderna sedan ner till ett större butiksplan. Malmöbutiken i sin tur ligger i ett historiskt stenhus som tidigare huserat en klassisk bokhandel i hjärtat av Malmö med generösa fönster ut mot gatan och en butiksyta fördelad på två plan. De båda butikerna presenterar ett noga kurerat urval varumärken i en modern och inspirerande inredning.
– Idén har varit att skapa en nytänkande marknadsplats inom off price med ett med relevant, kurerat och inspirerande erbjudande för kunderna. Vi har lagt ned stort fokus på upplevelsen i både fysisk och digital butik. Vissa skulle kanske kalla oss en outlet medan vår vision är att kunden ska mötas av ett style and dealhunting paradise, säger Mattias Ekberg, Creative Director, ANNONS Afound.
Öppningarna av de två butikerna är del i en långsiktig strategi att etablera Afound i flertalet städer runtom i Sverige. Senare i år öppnar även butiker i Göteborg, Skärholmen och Kristianstad.
– Vi ser mycket fram emot att inom kort slå upp dörrarna till våra två första butiker i Stockholm och Malmö, samt online. Vårt team är glada och förväntansfulla att äntligen få introducera vårt koncept som vi tror kommer ge kunden en helt ny shoppingupplevelse inom ett spännande segment, säger Fredrik Svartling, Managing Director, Afound.
Han fortsätter:
– Vi vill göra det enkelt för vår kund genom att finnas där de är, digitalt samt i utvalda fysiska butiker med ett lokalanpassat sortiment. Vi kommer erbjuda ett stort antal attraktiva varumärken till riktigt bra priser.
Stockholmsbutiken ligger på Drottninggatan 53 och öppnar den 14 juni 2018. Butiken i Malmö ligger på Södergatan 28 och öppnar den 16 juni 2018.
Läs även: Allt om H&M:s nya varumärke – då lanseras det!
Foto Afound
Artikeln publicerades först på ELLE.