Fina budskapet bakom prinsessan Sofias tröja
I fredags gästade prinsessan Sofia radioprogrammet P4 Extra för att berätta om boken Handbok för nätföräldrar som hon och prins Carl Philip tagit fram tillsammans med organisationen BRIS.
– Jag har barn som kommer att växa upp i den digitala världen, och deras liv kommer att levas lika mycket offline som online, berättade prinsessan.
Under radiobesöket bar prinsessan Sofia en tröja i vitt med ett rött hjärta på bröstet. Tröjan ANNONS kommer från svenska Soft Goat – ett kashmirmärke som grundades av Stephanie Bergström, då af Klercker, i syfte att erbjuda prisvärda kashmirtröjor som både värmer samt är tidlösa men också trendiga. Soft Goat ANNONS samarbetar även, sedan en tid, med Project Playground, välgörenhetsorganisationen som prinsessan Sofia en gång startade.
Att prinsessan Sofia väljer en Soft Goat-tröja med ett hjärta på är givetvis ingen slump, skriver Svensk damtidning. För en tid sedan startade prinsparet Instagramkontot samt hashtaggen Mer Hjärta. Syftet är att sprida mer kärlek på nätet och skapa ”ett schysstare och tryggare internet med mer hjärta”.
Är du sugen på att klicka hem prinsessan Sofias tröja? Kolla här:
ANNONS Läs mer och köp tröjan här.
Tröjan finns även i grått med ett vitt hjärta: