Trendar: Se skönehetsredaktörens tips i ''Mogen hy'' Hudvård Bäst i test Sminktips Frisyrer Skönhetsfynd Nageltrender Grått hår

92-åringen ser mycket yngre ut – använder billiga krämen

06 sep, 2022
FotografTiktok.
ansiktskräm ung 92-åring
Många blir förvånade när de får höra Joan Woodhouses riktiga ålder – det är svårt att förstå att hon är 92 år gammal.
När Joan får frågan vad hon använder för hudvård så lyfter hon en klassisk produkt, som du kan köpa för långt under hundralappen.
För att spara den här artiklen måste du vara inloggadLogga in på ditt kontoellerSkapa ett konto
Annons
7 myter om skönhet som inte stämmerBrand logo
7 myter om skönhet som inte stämmer

Joan Woodhouse är en vanlig 92-åring som har blivit ett viralt internetfenomen efter att hennes barnbarn lagt upp en video på henne på det sociala mediet Tiktok. I videon, som bland annat har uppmärksammats av The Sun, konstaterar barnbarnet att Joan ser yngre ut än sina mogna 92 år.

– Farmor, ingen tror på att du är 92 år, kan du berätta lite om dig själv?

Joan konstaterar att hon föddes den sjätte september 1930 och var åtta år gammal när andra världskriget startade.

Barnbarnet säger då att alla vill veta vad Joan använder för hudvård, och får då veta att hon har använt samma prisvärda produkt i alla år.

Annons

– Efter kriget, när jag var omkring 16 år, hade Nivea-krämen precis kommit ut. Och min vän kom till mitt hus och sa ”den här krämen har precis kommit ut Joan, testa den. Den är otrolig”, berättar 92-åringen.

Inspireras direkt i din inkorg – anmäl dig till Feminas nyhetsbrev

Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten – det är helt gratis!

Fått andra att vilja testa krämen

Hon fortsätter:

– Jag har använt Nivea-krämen i år och år och år. Och nu tror jag att alla jag känner använder Nivea-krämen för de tror att den kommer göra dem gott också.

Krämen som Joan pratar om är alltså Nivea creme som kommer i en klassisk plåtburk, och går att köpa billigt.

Nivea creme.
Joans favoritkräm är en riktig klassiker. Klicka på bilden för att komma direkt till krämen.

Efter att videon har gjort succé har Nivea tagit kontakt med Joan Woodhouse och vill arbeta med sin trogna kund. Hon hälsar via sitt barnbarn att hon inte var beredd på det.

”Jag är överväldigad. Tack!”

Annons