Åhléns nya kampanj hyllar hudvården som egentid
Åhléns har fått sig några törnar rent PR-mässigt det senaste året. Bland annat hade vi Luciaskandalen, där en mörkhyad pojke är lucia på en bild – något som först väckte hat från rasistiska kretsar, och när man då tog bort bilden kom kritiken från fler håll. Sedan hände den tragiska terrorattacken på Drottninggatan, och varuhuset fick kritik när man efteråt bestämde sig för att rea ut rökskadade varor.
Kanske kan den nya kampanjen få lite mer positiv respons?
Det handlar om deras nya kampanj för hudvård – ”Älskade procedur” som den heter. Tanken med kampanjen är att det är själva hudvårdsproceduren som får stå i fokus. Istället för att fokusera på ett perfekt slutresultat belyser den vägen dit och våra rutiner.
Kärnan i kampanjen är att påminna om att proceduren, hur den än må se ut, är en stund för sig själv – inte ett resultat för någon annan.
Läs även Handfasta tips för känslig hud
– Vi kallar kampanjen ”Älskade procedur” just för att visa att den egna stunden du ägnar åt hudvården och dig själv är viktigare än ett perfekt slutresultat. Vi vill visa på bredden i hur procedurer kan se ut, och samtidigt inspirera genom att visa vårt sortiment på ett sätt som skiljer sig från traditionell skönhetsreklam, säger Lina Söderqvist, marknadschef Åhléns.
”Älskade procedur” pågår i hela landet mellan 13 september och 3 oktober.
Se bilderna här:
FOTO: Arvida Byström/Pressbilder
Här kan du se kampanjfilmen för ”Älskade Procedur”:
Läs även 7 hudvårdsappar som du måste ladda ner!
Artikeln publicerades först på MåBra.