Barnbarnet avslöjar 96-åringens hemlighet – använt budgetkrämen sedan 50-talet
Åsikterna om sociala medier går isär. Vissa älskar dem, andra tycker helt tvärtom. Men, vad man än tycker om de sociala kanalerna är de riktigt bra för att sprida olika tips, tricks och hacks om både mode och hudvård.
Ett av dessa många tips kommer från Irland. Där har en ung kvinna delat med sig av sin 96-åriga mormors skönhetshemligheter, inklusive den billiga krämen som hon älskar – och som får hennes hud att se riktigt ungdomlig hud. Krämen kan köpas även i Sverige och är en riktig klassiker.
Kvinnan hävdade att hennes mormor har använt krämen i över 70 år och som ett resultat av denna ser ”otrolig” ut. I ett inlägg på TikTok delade den blonda kvinnan ett foto på sin ”fräscha” mormor, som inte var sminkad när bilden togs. Shannon, som kvinnan heter, förklarade att folk ofta tror att hennes mormors ålder inte är så pass hög, och många ber henne att dela med sig av sina skönhetshemligheter.
Här kan du se klippet, i sin helhet.
Har använt samma produkt – i 70 år
Shannon berättade sedan, i klippet, att hennes mormor ”svär vid” en Olay-produkt som hon har använt sedan hon var 20 år gammal. Ända sedan 1950-talet, med andra ord.
Så, vad är det då för produkt? Krämen brukade heta Oil of Olay, men är nu mer känd som Olay Beauty Fluid Face And Body Moisturiser, och kostar kring 100-lappen. Krämen släpptes för förrsta gången år 1952, och beskriva vara lämpad både för ansikte och kropp, dessutom kan den användas på känslig hud. Enligt varumärket ger produkten 24 timmars återfuktning och fukt. Den icke-oljiga krämen sägs också vara en ideal bas för make-up. Den ska varken kleta eller kladda.
I klippet på TikTok berättar Shannon ännu en sak. En sak som rör hur du ska applicera krämen, på bästa sätt. Detta enligt mormodern.
– Mormor säger alltid att du måste smörja ända ner mot halsen. Därefter ska du massera in den, i uppåtgående rörelser.
Videon blev, på kort tid, en succé på sociala medie-plattformen TikTok. På bara någon dag fick den över 300 000 visningar. I kommentarsfältet har hyllningarna fullständigt rasat in.
Källa: The Sun