Drews blommor
Skådespelerskan Drew Barrymore ligger inte på latsidan. Förutom en lång karriär på vita duken så har hon eget produktionsbolag och är nybliven mamma till lilla Olive. Och under tiden som hon gått i väntans tider har en annan bebis växt till sig, makeupmärket Flower som hon enligt branchtidningen WWD tagit fram och äger tillsammans med designföretaget Maesa Group.
Namnet är inte så oväntat för den som följt Drew Barrymore under hennes karriär. Förutom att hennes produktionsbolag heter Flower Films så tar hon första bästa tillfälle att sätta en blomma som prydnad i håret. Att det blev smink är faktiskt inte heller så konstigt med tanke på att Barrymore redan för några år sedan kunde ses i Lancômes annonser och efter det har hon haft liknande uppdrag för Cover Girl. Det nya märket, som består av hela 181 produkter, kommer att lanseras exklusivt på superkedjan Wal-Mart i januari. Målet är att vara en utmanare till prestigemärken men med en snällare prislapp. Receptet för att lyckas sägs vara att man tagit potten med reklampengar som traditionellt spenderas reklam (ca 20-30%) och istället lagt dem på formula och design. Det senare ser ut som en mix från L’Oréals Infallible och Oriflames samarbete med Demi Moore. Vi hoppas att innehållet är mer spännande än så. (bild från InStyle.com)