Frisören: Här är saker kunder säger till mig dagligen – som jag hatar
Frisören Laci Ray berättar nu vilka kommentarer hon stör sig på, som hon får höra varje dag.
– Det är förolämpande och ärligt talat är det irriterande. Gör det bara inte, säger hon i en video på TikTok.
Som kund besöker du frisören som mest någon gång i månaden, medan frisören tillbringar hela sina arbetsveckor åt att möta kunder och klippa, färga samt styla hår. Precis som alla andra yrken finns det irritationsmoment för frisörer – och nu avslöjar frisören Laci Ray vad hon avskyr när hennes kunder gör.
I en video döpt till ”Saker du gör fel som kund” på sociala medier-appen TikTok, som The Sun har lyft, berättar frisören om kommentarer hon får från sina kunder varje dag, som stör henne riktigt ordentligt.
Något som blivit vanligt är att kunden tror att det är den som har kompetensen, och inte frisören.
– Att berätta för din frisör hur de ska göra sitt jobb. Det här borde inte kräva mycket förklaring. Jag förstår att ni tror att ni vet för det finns Youtube, det finns TikTok, det finns människor som Brad Mondo som utbildar. Så ni kanske vet mycket om industrin nu för tiden, säger Laci Ray i videon.
@laci_loves_hair Things you’re doing wrong as a client part 4! #salonlife #hairtiktok #salonlife
♬ Monkeys Spinning Monkeys - Kevin MacLeod & Kevin The Monkey
Frisören: ”Gör det bara inte”
Hon förklarar att många av hennes kunder tror att de kan allt för att de hämtat information från sociala medier om hur de borde ta hand som sitt hår, men att hon som frisör har många år av erfarenhet av att jobba med alla typer av hår.
– Innan du har stått bakom en stol i över sju år, jobbat på bokstavligt talat hundratals frisyrer med olika texturer, olika färger, olika allting – innan du har gjort det i flera år, så vet du inte vad du pratar om. Du vet bara tillräckligt för att kunna snacka. Så faktiskt är det distraherande, det är förolämpande och ärligt talat är det irriterande. Gör det bara inte, säger hon i videon.