Frisörernas oväntade råd till kunder som ska klippa sig
I en uppmärksammad tråd på forumet Reddit delar frisörer nu med sig av de konstigaste sakerna deras kunder har gjort – och vad man bör undvika.
Vad tänker frisören egentligen på när vi sätter oss i stolen och ska bli klippta – och vad i kundernas beteende irriterar de sig på? I en tråd på internetforumet Reddit vågar frisörer dela med sig av sina erfarenheter, och berätta om vad de vill att deras kunde ska sluta göra. Vi spanar in vad de säger, och vad de har för råd!
Frisörerna: Det här borde kunderna sluta med
”Be mig inte att ta några centimeter på längden, för att sedan säga 'vi kan ta det därifrån om jag vill ha kortare'. Det är att be mig göra två klippningar. Kom igen.”
”Att lyfta huvudet i schamponeringsskålen! Gör det inte... Det är så vi råkar blöta ner ryggen på din tröja.”
”Om du har någonstans du behöver vara vid x tidpunkt, snälla säg det då innan snarare än fem minuter innan du behöver gå ut genom dörren. Det här är en stor grej för mig. Man kan inte bli klar med en hel färgning, toning och klippning på en timme.”
”Ställ inte in samma dag om det verkligen inte är en nödsituation. Vi kan inte fylla platsen och det är pengar som försvinner från lönen. Det är så respektlöst. Du blev full kvällen innan och kan nu inte ta dig till din bokning? Det är inte vårt fel, och vi kommer ta betalt.”
”Om ditt barn antingen hatar att få håret klippt, eller rör sig mycket, så förvänta dig ingen fantastisk frisyr. Tänk ut något som är lättjobbat. Säg till frisören eller barberaren att den inte tycker om att bli klippt och be om råd angående vilken frisyr som är snabb och enkel.”
”Sitt inte med ben och armar korsade när du blir klippt. Det kommer sluta med att du får en sned frisyr.”
”Snälla håll inte ögonen öppna när du får håret tvättat. Det är ganska stelt när man vet att någon stirrar upp i ens näsborrar.”