Scarlett Johansson lanserar skönhetsmärke
Förr var det kändisparfymer, nu är egna makeup- och hudvårdsmärken stjärnornas extraknäck. Selena Gomez Rare Beauty har precis lanserats på Sephora i Sverige, Lady Gaga är på gång med sin makeup, Miranda Kerr är nästan gammal i det här gamet med sitt Kora Organics som ändå har ett par år på nacken. Och nu är det alltså dags för ytterligare en filmstjärna att ge sig in i skönhetsbranschen. Film-aktuella Scarlett Johansson är visserligen ingen novis på området. Hon har varit ambassadör för L'Oréal Paris under flera år och synts på annonser för Dolce & Gabbanas lyxiga parfym the One. Men nu är det alltså dags att ta fram egna produkter. Vad det blir är ännu en hemlighet men lansering är planerad till första halvan av 2022.
Med sig på tåget har Scarlett Johansson en erfaren kraft i form av Kate Johnson som tidigare arbetat med både Juicy Couture och Victoria's Secret.
För skönhetsmagasinet Allure har skådespelerskan antytt att det i alla fall kommer att handla om hudvård med fokus på att få huden så fin som möjligt med minimal ansträngning. Kan vi gissa på trendig multifunktionella produkter kanske?
Källa Harpers Bazaar