Prinsessan Madeleine släpper hudvårdsmärke
På Instagram berättar prinsessan nu att hon ska släppa sitt eget hudvårdsmärke, under namnet Madeleine Bernadotte.
”Vår produktserie kommer officielt lanseras i slutet av sommaren”, skriver hon på Instagram.
Prinsessan Madeleine har genom åren främst arbetat med värlgörenhetsorganisationerna Childhood foundation och Min stora dag – men nu slår hon in på en helt ny bana.
I ett inlägg på Instagram delar prinsessan med sig av nyheten att hon har grundat det naturliga hudvårdsmärken MinLen, i samarbete med det välkända hudvårdsmärket Weleda.
”Jag är glad att kunna dela att jag lanserar 'MinLen', en naturlig hudvårdslinje, som är framtagen i samarbete med Weleda, en världsledare inom certifierad naturlig hudvård”, skriver prinsessan Madeleine på Instagram.
MinLen ska lanseras efter sommaren
Hon skriver vidare att hennes märke kommer rikta sig till hela familjen och att produkterna ska fungera över generationsgränserna. Weleda är kända för sina naturliga ingredienser och fokus på växtriket, och MinLen kommer gå i märkets fotspår under samarbetet.
”Vår produktserie kommer officielt lanseras i slutet av sommaren, och eftersom det här är ett privat initiativ kommer jag använda mitt namn Madeleine Bernadotte i mitt arbete med MinLen. Jag ser fram emot att dela mer med er väldigt snart”, skriver prinsessan vidare.
I ett pressmeddelande skriver Kungahuset att prinsessan har fått godkänt att starta hudvårdsmärket, då det inte krockar med hennes uppgifter som kunglig höghet.
”Riksmarskalksämbetet gör bedömningen att denna privata näringsverksamhet går att kombinera med prinsessan Madeleines ställning som kunglig höghet”, står det i pressmeddelandet.
Weleda säljs på bland annat på apotek, och det återstår att se om MinLen också kommer att säljas på apotek.