Zara Larsson är nya ansiktet för ikoniskt skönhetsmärke
Nu på morgonen avslöjades att den 80-åriga skönhetsikonen ACO har signat upp världsstjärnan Zara Larsson som sin första globala ambassadör någonsin. Under två år har märket arbetat för att ta sin nordiska hudvårdsexpertis ut i världen och det här blir startskottet för en större expansion. Med Zara som ansikte utåt vill man samtidigt också inspirera till sunda värderingar.
Därför väljer Zara Larsson att fronta ACO
Så här säger Zara själv i pressmeddelandet:
- Varenda svensk har minst en ACO-produkt hemma, det har även jag. Jag är stolt över att få vara en del av ACO-familjen, varumärket är pålitligt och varit en viktig del av min dagliga hudvårdsrutin sedan ungdomen. Jag delar varumärkets värderingar, autenticitet och självsäkerhet och ser fram emot att dela min erfarenhet med mina fans.
En förebild på flera sätt
Zara Larsson har på senare år inte bara trollbundit med sin musik och legat i toppen på alla världens listor med låtar som Lush Life. Hon har också visat att hon engagerat står upp för inkludering och allas lika värde. Hon inspirerar både unga och gamla när hon ständigt lyfter viktiga samhällsfrågor, något hon också fått motta en hel del hat för i sina sociala kanaler under den senaste tiden. Så vad säger Zara om ACOs hudvård?
- Det är produkter som faktiskt gör det som står på etiketten, förklarar hon.
Samarbetet mellan Zara Larsson och ACO kommer synas på märkets alla marknader som inkluderar Danmark, Tyskland USA och snart även Storbritannien. Först ut är kampanjen "ACO & Zara presents glow" som du kan se här ovan. Vad Zara själv har för hudvårdsrutin? Det återkommer vi till! Vi vill gärna veta hur hon får sitt fina glow.