Trendar: Nostalgi Julen Gratis färganalys Vintips Spahotell att besöka Livsberättelser Kriminalserier Helikopterrånet - så ser de ut i verkligheten

Här är Michelle Obamas kollektion som ska få fler att rösta

14 sep, 2020
AvSaga Pettersson
FotografTT
Här är Michelle Obamas kollektion som ska få fler att rösta
I dagarna släpptes helt ny merch för Michelle Obamas organisation When We All Vote, med syfte att få fler att rösta i det kommande presidentvalet. Spana in den här!
För att spara den här artiklen måste du vara inloggadLogga in på ditt kontoellerSkapa ett konto
Annons
Kändisar du inte visste var släkt med varandraBrand logo
Kändisar du inte visste var släkt med varandra

Tiden går snabbt och det amerikanska presidentvalet närmar sig med stormsteg, och någon som gör allt vad hon kan för att få fler att rösta är Michelle Obama, 56.

För bara dagar sedan släpptes den nya merchen, som fått namnet Vote 4EVER Merch, för Michelle Obamas organisation When We All Vote, i hopp om att inpirera folk till att rösta i det kommande presidentvalet. Kollektionen är könsneutral och innehåller produkter från företag som enbart ägs av svarta och kvinnor. I ett pressmeddelande beskrivs den som användbar och funktionell, något vi ska bära med oss genom hela det kommande valet. Förutom flera olika plagg att bära på kroppen finns det prylar och accessoarer som bland annat ett ljus, en kaffemugg, ett läppstift och ett halsband.

På varje plagg eller pryl finns en QR-kod som tar köparen till en registreringslänk för att kunna rösta.

Annons

Målet med organisationen When We All Vote

Precis som organisationens mål, är syftet med merchen att få folk att rösta och samtidigt inpirera andra till att rösta – rätt så tydligt med tanke på att budskapet ”vote” pryder samtliga exemplar.

”När Michelle Obama lanserade organisationen 2018 var målet att ändra kulturen kring röstning, och Vote 4EVER Merch är en del av det uppdraget”, säger Stephanie L. Young, kulturchef på When We All Vote, till Elle.com. Hon fortsätter:

”Vi vet att människor, speciellt unga människor, ofta gör ett statement kring hur de klär sig och vi hoppas att den nya merchen motiverar fler människor till att registrera sig för att rösta”.

Hittills har det inte gått dåligt för organisationen med sitt arbete – hela 150 000 personer har registrerat sig via When We All Vote. Och så klart hoppas Michelle Obama, och alla som arbetar med organisationen, att få se folk helt kittade i merchen när de väl röstar i presidentvalet i början av november.

Annons

För den nyfikne finns hela kollektionen att spana in på hemsidan.

LÄS MER:

Eva Dahlgren om hemligheten bakom äktenskapslyckan med Efva Attling

Artisten Molly Hammar ryter ifrån: ”Avdramatisera kvinnokroppen!”

Kampen för Marie Fredriksson – efter hennes död

Annons