H&M Home gör designsamarbete – med Jonathan Adler
Det är alltså den amerikanske designern, keramikern och författaren Jonathan Adler som fått äran och uppdraget att designa H&Ms första samarbete på inredningssidan.
“Vårt första designsamarbete är en fantastisk möjlighet för oss att slå ett slag för vikten av personlig stil i hemmet och vi är mer än glada för samarbetet med Jonathan Adler. Hans gränslösa energi och öga för det underfundigt kaxiga syns i alla produkter. Att få erbjuda våra kunder en glimt av Jonathans värld är otroligt spännande.” säger Evelina Kravaev Söderberg, designchef och kreativt ansvarig för H&M Home.
Ett hem ska göra en glad
Jonathan Adler är känd för sin moderna och glamourösa estetik med kaxiga inslag. Företagets devis att ett hem ska göra en glad och att färger inte kan krocka, genomsyrar all design, vilket också syns på kampanjbilderna som delvis har fotograferats i designerns inspirerande vardagsrum i New York.
Färgstarkt och glamouröst
Samarbetet fokuserar på de sociala delarna av hemmet och de bjärta färger och starka mönster som är Adlers signum syns genomgående i kollektionen som vill uppmana kunderna att leva ett färgstarkt och glamouröst liv.
Kollektionen har flera humoristiska inslag och innehåller vågade och underfundiga dekorativa föremål som skulpturer, vaser, brickor, lådor och muggar men också ljus, kuddar och en filt.
“Minimalister är tråkmånsar” menar Adler och fortsätter: “Jag vill inte designa det om inte dina arvingar bråkar om det!”
”Det har varit en dröm att samarbeta med H&M Home. Jag hoppas innerligt att folk ska uppskatta kollektionen lika mycket som jag gillade att designa den (men mest hoppas jag att jag nu kan kalla mig svensk hedersmedborgare!)” säger Jonathan Adler.
Samarbetet lanseras i utvalda butiker och online med start 14 november. Ta en tjuvtitt på kollektionen här:
Läs mer:
Julen på H&M Home 2019 är här! Spana in våra favoriter
5 fina jultrender 2019 – enligt våra danska favoriter