Femina gör succé i ny undersökning – tack alla läsare!
I en tid då många pratar om papperstidningens död går Feminas magasin framåt på ett otroligt sätt. Vår tidning når nu fler läsare än något annat livsstilsmagasin för kvinnor.
Feminas räckvidd ökar med hela 15 procent och är därmed den största titeln inom segmentet, enligt Kantar Sifos stora medie- och målgruppsundersökning. Feminas magasin når numera 157 000 läsare, och vi vill tacka alla er som väljer oss!
– Vi märker att vår satsning på kvalitetsjournalistik och berörande reportage uppskattas av våra läsare. Det känns därför otroligt roligt att Femina inte bara ökar mest av alla livsstilsmagasin för kvinnor, utan att Femina nu även är störst av Sveriges alla livsstilsmagasin, säger chefredaktör Åsa Liliegren.
Räckvidden över landets tidningar och magasin tas fram av Kantar Sifo och är baserad på resultatet i undersökningen Orvesto Konsument som genomförs tre gånger per år. Definitionen av räckvidd för en tidning är antal personer som läser ett genomsnittligt nummer av en utgåva i print och/eller en e-tidning.