Flygvärdinnan: Det här beteendet stör jag mig mest på
Men det finns en sak som irriterar henne mer än annat – och som är lätt att undvika.
– Man måste ha överseende med att alla kanske inte är lika resvana som en själv, säger Angelica Hedlund.
Att vistas på flygplatser och flygplan innebär att du kommer komma i kontakt med alla möjliga sorters människor – och ingen träffar fler resenärer än flygvärdinnor och personalen på flygplatsen.
Angelica Hedlund är flygvärdinna, och har sett det mesta. Hon konstaterar att hon har stor förståelse för att alla inte är lika resvana som flygvärdinnor är – men att det finns en sak hon önskar att fler började tänka på innan de kliver ombord på planet.
– Jag stör mig aldrig direkt på någon, för man måste ha överseende med att alla kanske inte är lika resvana som en själv. Men jag kan störa mig lite på vuxna människor som inte kommer ihåg att gå på toa inne i terminalen, utan ska göra det ombord så fort vi lyft, när vi i crewet försöker dra igång vår ombord-service, säger Angelica Hedlund och fortsätter:
– Det är också en bonus ifall passagerarna förbereder med att till exempel ta ut sin vattenflaska och ipad från handbaggaget innan de kommer ombord. Då slipper de stå och fixa och trixa med det där i kabinen samtidigt som det hjälper oss att effektivisera boarding.
Flygvärdinnan: Det vill jag inte att passagerarna beställer
Ombord på planet tycker flygvärdinnan i stort sett inte att något en passagerare gör är irriterande, men däremot kan det uppstå problem om man inte kan prata med passagerarna.
– Jag stör mig typ aldrig på något, men kanske om de inte kan kommunicera på något språk vi förstår. Då blir det liksom krångligt att tillmötesgå deras önskningar och behov.
Vad är det värsta folk beställer på flyget?
– Ingen beställning är jobbig! Men om jag måste säga något så är det om de beställer något som är slut i vagnen så att man måste springa till köket för att hämta det.
@angelica_hedlund One of SAS new destinations 😍🇲🇦#fypシ #flysas💙✈️
♬ Beautiful Things - Benson Boone