Trendar: Krönika om självkärlek Dejta efter separation Teknikhacks Yoga med Johanna Resetips Vintips till maten

Kassörskan: 5 irriterande saker som kunder säger

04 okt, 2022
FotografTiktok, TT.
Personalen i en vanlig matbutik kan möta flera hundra kunder varje dag – och få höra samma sak om och om igen.
Nu berättar kassörskan Charlie om vilka fem kommentarer hon får höra från kunder om och om igen, och som hon har tröttnat på.
– Fem saker som kunder säger som alltid går på affärspersonalens nerver, säger hon.
För att spara den här artiklen måste du vara inloggadLogga in på ditt kontoellerSkapa ett konto
Annons
5 saker som personalen på McDonalds verkligen hatarBrand logo
5 saker som personalen på McDonalds verkligen hatar

Att arbeta i matvarubutik innebär att man kan möta flera hundra kunder varje dag – och medan kunderna tror att de är unika, så verkar så inte vara fallet. Det är nämligen några beteenden och kommentarer som återkommer om och om igen i butikerna, och som många kassörer irriterar sig ordentligt på.

Nu delar kassörskan Charlie med sig av fem vanliga saker som hon stör sig på, som många kunder gör dagligen, i en uppmärksammad video på sociala medier-appen Tiktok.

– Fem saker som kunder säger som alltid går på affärspersonalens nerver, säger hon i början av videon.

Först ut är det klassiska skämtet om att en vara är gratis om det inte går att scanna.

– När du är vid kassan och något inte scannar och de säger ”åh, då måste det vara gratis”. Nej Stacey, det är inte gratis, det är bara streckkoden som fan inte vill scannas, säger Charlie i klippet.

Annons

Kunder som missar sin tur

Nästa sak hon inte gillar är att kunder tror att hon vill ha sällskap.

– Nummer två, när de säger ”åh, du ser uttråkad ut, jag kommer till dig”, när du bara försöker sköta ditt eget. Nej, jag är inte uttråkad, jag försöker bara undvika kunder.

Charlie blir också irriterad på kunderna som inte märker när det är deras tur i kön för att de har ögonen klistrade i mobilen i stället. Som fjärde sak på kassörskans lista över irriterande beteenden kommer en annan kommentar som många av oss nog gjort oss skyldiga till.

– De kommer med mat för de kommande två veckorna och säger ”jag kom bara hit för en sak”, och så måste man skratta och låtsas att man inte hört det tretton andra gånger den senaste halvtimmen.

Kassörskan avslutar med att irritera sig på kundes som inte kan se priser som är mitt framför näsan på dem.

– Kunder som undrar hur mycket en vara kostar när de kunde ha kollat på hyllan, säger hon.

Annons

Hyllas – och kritiseras

Videon har nu fått över 1500 kommentarer, där många känner igen sig.

”Skrattar så mycket, det är på pricken”, skriver en person.

”Jag hade aldrig klarat en dag i butik, du har min respekt”, skriver en annan.

Andra tycker dock att Charlie klagar för mycket på sitt jobb.

”Nummer 6 – säg upp dig om du inte gillar det”, skriver en person.

”1 sak som personal gör som irriterar kunder – att inte sätta priser på saker och sen klaga när man undrar vad det är för pris”, skriver en annan.

Annons