Flygvärdinnans tips på hotellet – så ska du aldrig göra
Nu delar flygvärdinnan Jessica Aamot med sig av ett vanligt misstag som många gör, och avslöjar varför du inte ska gå i samma fälla.
Det är svårt att skrapa ihop fler resdagar på ett år än vad flygvärdinnor, kabinpersonal och piloter har. De reser kors och tvärs över världen och är sällan hemma till middagen – i stället är det vanligt att de måste bo på hotell flera gånger i veckan.
Bor man på hotell så ofta är det svårt att inte bli expert. De vet vad man ska tänka på, och vilka misstag man gör bäst i att undvika.
Flygvärdinna Jessica Aamot delar nu generöst med sig av sina viktigaste hotelltips, och det är framförallt ett misstag som många gör, som kan leda till ganska stora problem. När du checkar in på hotell är det vanligt att få nyckelkortet till hotellrumsdörren i en liten pappersficka. Den pappersfickan tar många sedan med sig ut igen – men det bör man absolut inte göra, menar Jessica, skriver The Sun.
Därför ska du bara ta kortet från hotellet
Eftersom det står både rumsnummer, namn och kanske annan information med i pappersfickan så löper du mycket större risk att få inbrott på rummet om du tappar kortet tillsammans med pappersfickan, än om du bara råkar tappa eller förlägga själva nyckelkortet. Därför råder flygvärdinnan alla att lämna pappersfickan med informationen på hotellrummet, och bara stoppa ner kortet i fickan, mobilskalet eller plånboken.
Att resa mycket gör att man samlar på sig både positiva och negativa erfarenheter. En annan flygvärdinna visar att hon alltid kollar om hon är ensam på rummet innan hon stänger dörren, och att hon sedan har med sig ett speciellt lås för att låsa dörren.
– Säkerhet kommer alltid först. Jag har haft folk som försökt bryta sig in i mitt rum när jag behövt stanna någonstans, så jag reser alltid så här.